Foodloopz.2
Diarienummer | |
Koordinator | Foodloopz Sweden AB |
Bidrag från Vinnova | 300 000 kronor |
Projektets löptid | oktober 2017 - oktober 2018 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Innovativa Startups |
Ansökningsomgång | Innovativa startups fas 1 hösten 2017 |
Viktiga resultat som projektet gav
Syftet med projektet var att förbättra vår digitala marknadsplats. Målet var att förbättra kundupplevelsen genom att snygga till sidor,förenkla funktioner och skapa mer innehåll/information, mobilanpassa marknadsplatsen samt översätta vissa sidor till Engelska.
Långsiktiga effekter som förväntas
Vi har genomfört samtliga delar, men med utmaningar i teknikbyte under vägen. Nästa steg är att utvärdera tillsammans med kunder samt att fortsätta utveckla och förbättra. Vi förväntar oss att den nya sidan skall ge våra kunder och användare en bättre upplevelse av tjänsten, att processen skall förenkla för kund och att det nya utseendet skall locka fler användare och bereda väg för fler professionella samarbeten.
Upplägg och genomförande
För att ta marknadsplatsen till nästa nivå, gjorde vi en genomgång av behov och prio, tog in offerter, skapade en brief för en IT-byrå. När vi hade valt byrå, genomfördes en överenskommen process som handlade om 1. UX-analys 2. Design 3. Modulbyggnad för basfunktioner Detta följdes upp med regelbundna möten för avstämning mellan varje steg, för att sedan ta över arbetet från IT-byrån och fortsätta internt. Mycket av det som gjordes av byrån fick skrotas och göras om. Internt och med konsulter jobbade vi sedan med slutlig lösning, innehåll/texter/information samt tog fram bildmaterial.