Foodloopz.2

Diarienummer 2017-03839
Koordinator Foodloopz Sweden AB
Bidrag från Vinnova 300 000 kronor
Projektets löptid oktober 2017 - oktober 2018
Status Avslutat
Utlysning Innovativa startups
Ansökningsomgång Innovativa startups fas 1 - hösten 2017

Syfte och mål

Syftet med projektet var att förbättra vår digitala marknadsplats. Målet var att förbättra kundupplevelsen genom att snygga till sidor,förenkla funktioner och skapa mer innehåll/information, mobilanpassa marknadsplatsen samt översätta vissa sidor till Engelska.

Resultat och förväntade effekter

Vi har genomfört samtliga delar, men med utmaningar i teknikbyte under vägen. Nästa steg är att utvärdera tillsammans med kunder samt att fortsätta utveckla och förbättra. Vi förväntar oss att den nya sidan skall ge våra kunder och användare en bättre upplevelse av tjänsten, att processen skall förenkla för kund och att det nya utseendet skall locka fler användare och bereda väg för fler professionella samarbeten.

Upplägg och genomförande

För att ta marknadsplatsen till nästa nivå, gjorde vi en genomgång av behov och prio, tog in offerter, skapade en brief för en IT-byrå. När vi hade valt byrå, genomfördes en överenskommen process som handlade om 1. UX-analys 2. Design 3. Modulbyggnad för basfunktioner Detta följdes upp med regelbundna möten för avstämning mellan varje steg, för att sedan ta över arbetet från IT-byrån och fortsätta internt. Mycket av det som gjordes av byrån fick skrotas och göras om. Internt och med konsulter jobbade vi sedan med slutlig lösning, innehåll/texter/information samt tog fram bildmaterial.

Externa länkar

Detta är länken till vår gamla marknadsplats som kommer finnas publikt t.o.m. den 10:e december 2018. Detta är länken till vår nya marknadsplats

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat och innehållet är inte granskat av våra redaktörer.