Utveckling av Gamifierad medarbetarundersökning (del 2)
Diarienummer | |
Koordinator | Quick Search Sweden AB |
Bidrag från Vinnova | 300 000 kronor |
Projektets löptid | november 2015 - november 2017 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Projektet Utveckling av gamifierad medarbetarundersökning går ut på att skapa en ny validerad medarbetarundersökningsmodell bestående av arbetsprocess, webbaserad mjukvara, referens benchmark databas och analysmetod utformat i enlighet med aktuella och moderna spelteorier. Systemet ersätter den äldre modellen NMI och engagerar både ledare, medarbetare och driver till löpande mätbara resultat istället för att som idagsläget oftast genomföras årsvis och hanteras av en stabsfunktion. Målsättningen är att utveckla den tidigare behovsanalysen ett ytterligare steg.
Långsiktiga effekter som förväntas
Behovsanalysen har som uppgift att ge ytterligare information om möjligheten finns att få... Produkten etablerad i Sverige. Vetenskapligt validerad. Förbered för att säljas i Internationellt. QuickSearch ökar sin omsättning inom segmentet med 100%.
Upplägg och genomförande
Tidigare behovsanalys har kompletteras.