Pricelizer - Nästa generations ehandel
Diarienummer | |
Koordinator | Lizer Group AB (under namnbyte från Bildningsagenten 8581 AB) - Lizer Group AB |
Bidrag från Vinnova | 493 143 kronor |
Projektets löptid | januari 2016 - januari 2017 |
Status | Avslutat |
Syfte och mål
Projektets mål var att utveckla och lansera en multiplattformsversion av konsumentlösningen Pricelizer, en tjänst som låter användbare bevaka priset på vilken vara som helst på nätet. En stor del av arbetet har legat i att ytterligare förbättra den underliggande prisbevakningsalgoritmen till att bli så träffsäker och mångsidig som möjligt. Pricelizer är nu lanserad för Smartphones (iOS & Android), Läsplattor (iOS & Android) samt för web interface.
Resultat och förväntade effekter
Vi har inom ramen för projektet förbättrat och förfinat prisbevakningsalgoritmen så att des träffsäkerhet nu är så hög att den med fördel kan användas i både konsument- och B2B-lösningar. Den första versionen av konsumentlösningen Pricelizer har tagits fram och lanserats som en multi plattformslösning. Ett stort antal användare har testat applikationen med tillfredställande resultat och vi fortsätter framåt genom att främst fokusera på att förenkla för användarna att komma igång och använda applikationen.
Upplägg och genomförande
Projektet har fortlöpt på ett mycket tillfredställande sätt. Utvecklingsteamet, baserat i Pakistan har arbetat hårt och i många fall överträffat förväntningarna. Vi bedömer anledningen till att samarbetet har fungerat så bra är att vi lagt ned otroligt mycket tid och energi på att först utarbeta en mycket detaljerad handlingsplan samt att vi konstant varit i kontakt med teamet. Detta har gjort att problem och trösklar kunnat övervinnas tillsammans utan att för mycket tid gått till spillo.