Utveckling av sälj- och marknadskompetens för Mevia
Diarienummer | |
Koordinator | Mevia AB |
Bidrag från Vinnova | 195 000 kronor |
Projektets löptid | januari 2018 - oktober 2018 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Medtech4Health: kompetensförstärkning i småföretag |
Ansökningsomgång | Medtech4Health - Kompetensförstärkning i småföretag 2017 |
Viktiga resultat som projektet gav
Syftet med projektet var för Mevia som saknat en tydlig marknads & försäljningskompetens att nyttja extern hjälp för att tillföra och överföra den kunskapen internt. Syftet var även att skapa den struktur som hjälper vid accelerering av försäljning.
Långsiktiga effekter som förväntas
Genom projektet tog vi fram en kommunikations & Marknadsplan som vi kunnat nyttja för att förtydliga och stärka Mevias erbjudande. Vi har även kunnat använda den för att stötta i en nyanställning
Upplägg och genomförande
Arbetet bedrevs i 4 delar där vi jobbade tillsammans för att få information från bolaget och anpassa detta till spetskompetensen som Perceptive hade med sig in i projektet. Genom projektet har vi fått en tydligare bild om hur vi skall kommunicera och ta vår produkt till marknaden