Strategiska innovationsprogrammet InfraSweden2030:

SIP InfraSweden2030 - hösten 2019 Uppkoppling, digitalisering, automation och AI i transportinfrastrukturen

Stängde 4 februari 2020

InfraSweden2030 arbetar med visionen att Sverige år 2030 ska ha en konkurrenskraftig transportinfrastruktur för klimatneutrala transporter som möter samhällets ekonomiska och sociala utmaningar. I det här erbjudandet finansieriar vi innovationsprojekt inom uppkoppling, digitalisering, automation och AI i transportinfrastrukturen.

Erbjudandet i korthet

Vad kan ni söka för?

InfraSweden2030 arbetar med visionen att Sverige år 2030 ska ha en konkurrenskraftig transportinfrastruktur för klimatneutrala transporter. Utlysningen erbjuder finansiering till innovationsprojekt inom uppkoppling, digitalisering, automation och AI i transportinfrastrukturen.

Vem kan söka?

Erbjudandet riktar sig till företag och organisationer som söker bidrag för att utveckla produkter, tjänster, processer, arbetssätt och affärs- och upphandlingsmodeller som leder till kommersialisering inom uppkoppling, digitalisering, automation och AI i transportinfrastrukturen.

Hur mycket kan ni söka?

Utlysningens totala budget är 20 miljoner kronor för perioden 2020-2022 med ett erbjudande om finansiering upp till 50 procent av ett innovationsprojektets stödberättigande kostnader.

Viktiga datum

  • Så här ansöker ni

    För att söka finansiering behöver ni logga in och fylla i ett ansökningsformulär i vår portal, Intressentportalen. Formuläret innehåller frågor om projektet, projektparter och budget.

    Ladda ner bilagor

    Här kan ni ladda ned de bilagor som ni behöver bifoga i ansökan, till exempel CV-mall eller projektbeskrivningsmall.

    Påbörja ansökan i god tid

    Tänk på att det tar tid att göra en ansökan. Att fylla i alla mallar kan ta flera dagar, eftersom de bygger på analyser ni ska göra. Börja därför ansökan i god tid. Ni kan börja fylla i uppgifter, spara och fortsätta vid ett senare tillfälle. När ansökan är färdig markerar ni den som klar. Ni kan när som helst låsa upp ansökan och göra ändringar, ända fram till sista ansökningsdag.

    Detta händer när utlysningen stängt

    När er ansökan registrerats mejlar vi en bekräftelse till den som står för användarkontot samt till projektledaren och firmatecknaren. Detta kan ta några timmar efter att utlysningen stängt.

    När utlysningen stängt kan ni inte ändra eller fylla i några nya uppgifter. Då kan ni bara komplettera er ansökan om vi ber om det.

    Vem kan läsa er ansökan?

    Ansökningar som lämnas in till oss blir allmänna handlingar. Men vi lämnar inte ut uppgifter om verksamheten, uppfinningar eller forskningsresultat om det kan antas att någon lider ekonomisk skada om uppgifterna visas.

    Det innebär att vi måste lämna ut handlingarna om någon efterfrågar dem. Men vi sekretessbelägger den information som vi bedömer skulle kunna innebära ekonomisk skada om den lämnas ut.

    Så hanterar vi allmänna handlingar och sekretess

    Frågor?

    Om ni har frågor är ni välkomna att kontakta någon av oss.

    Camilla Byström

    Programchef

    073-765 21 38

    Lena Dalsmyr

    Administrativa frågor

    08-473 31 61

    Lejla Cengic

    Utlysningsansvarig

    08-473 30 10

    Vinnovas IT-support

    Tekniska frågor om Intressentportalen

    +46 8 473 32 99

    Finansierade projekt

    Diarienummer 2019-02381

    Statistik för sidan