Inkubationsstöd:

Stöd till nystartade företag via excellenta inkubatorer

Stängde 6 februari 2020

Med det här erbjudandet vill vi finansiera det stöd som en inkubator ger till nya företag som genom ett unikt kunskapsförsprång kan växa på en internationell marknad. Dessa företag har förutom finansiering många gånger ett stort behov av affärsutvecklingsstöd, nätverk, erfarenhet och stöd i rekrytering. Inkubatorernas roll är att tillhandahålla detta stöd.

Erbjudandet i korthet

Vad kan ni söka för?

Kostnader hos inkubatorn för att bedriva selektion samt inkubation

Vem kan söka?

Etablerade inkubatorer som idag har ett offentligt uppdrag att erbjuda inkubationsstöd och som inte delar ut vinst till sina ägare.

Hur mycket kan ni söka?

Beviljat belopp bestäms av inkubatorns andel godkända företag i förhållande till den totala andelen godkända bolag inom utlysningen

Viktiga datum

  • Så här ansöker ni

    För att söka finansiering behöver ni logga in och fylla i ett ansökningsformulär i vår portal, Intressentportalen. Formuläret innehåller frågor om projektet, projektparter och budget.

    Påbörja ansökan i god tid

    Tänk på att det tar tid att göra en ansökan. Att fylla i alla mallar kan ta flera dagar, eftersom de bygger på analyser ni ska göra. Börja därför ansökan i god tid. Ni kan börja fylla i uppgifter, spara och fortsätta vid ett senare tillfälle.

    När ansökan är färdig markerar ni den som klar. Ni kan när som helst låsa upp ansökan och göra ändringar, ända fram till sista ansökningsdag. Om ni låser upp ansökan, måste ni sedan klarmarkera den för att den ska registreras när utlysningen stänger. 

    Detta händer när utlysningen stängt

    När er ansökan registrerats mejlar vi en bekräftelse till den som står för användarkontot samt till projektledaren och firmatecknaren. Detta kan ta några timmar efter att utlysningen stängt.

    När utlysningen stängt kan ni inte ändra eller fylla i några nya uppgifter. Då kan ni bara komplettera er ansökan om vi ber om det.

    Vem kan läsa er ansökan?

    Ansökningar som lämnas in till oss blir allmänna handlingar. Men vi lämnar inte ut uppgifter om verksamheten, uppfinningar eller forskningsresultat om det kan antas att någon lider ekonomisk skada om uppgifterna visas.

    Det innebär att vi måste lämna ut handlingarna om någon efterfrågar dem. Men vi sekretessbelägger den information som vi bedömer skulle kunna innebära ekonomisk skada om den lämnas ut.

    Så hanterar vi allmänna handlingar och sekretess

    Frågor?

    Om ni har frågor är ni välkomna att kontakta någon av oss.

    Göran Persson

    Administrativa frågor

    08 473 3132

    Carl Naumburg

    Utlysningsansvarig

    08 473 3172

    Vinnovas IT-support

    Tekniska frågor om Intressentportalen

    +46 8 473 32 99

    Finansierade projekt

    Diarienummer 2019-04889

    Statistik för sidan