Aideen labs
Diarienummer | |
Koordinator | Madeby AI AB - Made by AI AB |
Bidrag från Vinnova | 300 000 kronor |
Projektets löptid | juni 2018 - januari 2019 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Innovativa Startups |
Viktiga resultat som projektet gav
Syftet och målet med projektet var att utforska och applicera användandet av djupinlärning för speldesign för att kunna skapa värde för speldesign och spelutveckling. Utöver det att utforska hur man kan använda genererad data i andra användningsområden direkt relaterat till tekniken som används i första meningen.
Långsiktiga effekter som förväntas
Det förväntade resultatet var att göra framsteg i utforskandet av användandet av djupinlärning för generering av objekt. Samt vidareutveckla skapandet av speltillgångar eller andra olika användningsfall för spelutveckling. Detta har i stor utsträckning uppfyllts.
Upplägg och genomförande
Under projektets gång har fokus legat på att färdigställa grunden och börja experimentera med AI-modellen. Samt parallellt utföra andra aktiviteter enligt plan, så som marknadsanalys av andra fall där AI-modellen kan användas.