Verifikationsprojekt_Stidner
Diarienummer | |
Koordinator | Innovatum AB - Inkubator |
Bidrag från Vinnova | 271 700 kronor |
Projektets löptid | december 2016 - augusti 2017 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Syftet med projektet var att marknadsverifiera Stidner Complete. Målet var att genomföra marknadstester av kunder, leverantörer och butiker samt att ta fram avtal för fraktleverantörer. Vi har lyckosamt genomfört marknadstester som bevisat att tekniken fungerar, att målgruppen är rätt och att vår affärsmodell håller. Vi har även tagit fram samt redan signerat avtal med fraktleverantörer.
Långsiktiga effekter som förväntas
Resultatet av projektet är att vi nu är redo att växla upp Stidner och genomföra en fullgod lansering. Tack vare marknadsverifieringen vet vi att vi har rätt produkt, till rätt målgrupp till rätt pris. Detta gör att vi nu kan koncentrera oss på att sälja och utveckla affären ytterligare. Framgent kommer vi primärt att arbeta med marknadsföring och sälj och teknikutvecklingen kommer kommer fokuseras till enklare uppdateringar.
Upplägg och genomförande
Vi började med att säkerställa att tekniken skulle klara av att implementeras hos första testbutiker samt att vi hade klart med första testleverantörer att fullfölja processen. Efter lyckat första test gick vi vidare och skalade upp antalet testbutiker samt leverantörer. Fokus var att få in ett stort antal testbutiker så att vi kunde få fram kvalitativ data om hur köpprocessen fungerade live och därmed bevisa affären. Vårt sätt att ta sig an marknaden var lyckosamt, vi fick mycket bra data som vi ha kunnat utveckla ytterligare.