Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Våra e-tjänster för ansökningar, projekt och bedömningar stänger torsdagen den 25 april kl 16:30 för systemuppdateringar. De beräknas öppna igen senast fredagen den 26 april kl 8:00.

Värdig Entré ´- ett lärande exempel för offentliga beställare, näringsliv, användare och politiker

Diarienummer
Koordinator STATENS FASTIGHETSVERK - Kulturarvsenheten Stockholm
Bidrag från Vinnova 1 365 689 kronor
Projektets löptid februari 2012 - januari 2014
Status Avslutat

Syfte och mål

Syftet med projektet Innovationsupphandling inom projektet Värdig entré ett lärande exempel för offentliga beställare, näringsliv, användare och politiker, är att stimulera framväxt av innovationer, vilket kan leda till såväl ökad kvalitet i offentlig verksamhet som nya affärsmöjligheter. Vi vill, genom att förmedla våra erfarenheter kring de vinster vi uppnått genom projektet Värdig entré, bidra med ett kunskapsmaterial till beställare och leverantörer samt nyttoeffekten av innovationsupphandling

Resultat och förväntade effekter

Nyttan av projektet ligger dels i finansiella och kvalitativa vinster som offentliga beställare kan göra, dels i vinster som kan uppnås på samhällsnivå genom utveckling av livsförbättrande innovationer och potentiell export. Projektet har resulterat i att nyttoeffekten av den upphandlingsprocess som tillämpades i projektet Värdig entré har verifierats. Ett kunskapsmaterial i praktisk tillämpning har utarbetats utifrån projektets erfarenheter som beskriver en innovativ arbetsprocess.

Upplägg och genomförande

Upplägget och genomförandet är en kartläggning och kommunikation av erfarenheter och slutsatser. Projektet består av två huvudsakliga delar: Fallstudie: ´Att upphandla innovation - Utvärdering av Värdig Entré´ Kunskapsunderlag: ´Värdig entré - en skrift från Statens fastighetsverk om innovation för allas rätt att gå in genom samma dörr´, En animerad film ´Värdig entré - en beskrivning av en innovativ arbetsprocess. Och kommunikationskanaler främst SFV www.sfv.se/vardigentre

Externa länkar

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 8 maj 2017

Diarienummer 2012-00699

Statistik för sidan