Stödjande av lokal SME tillväxt genom exponering av innovation på den större svenska marknaden
Diarienummer | |
Koordinator | SERENDIPITY INNOVATIONS AB (PUBL) - Serendipity Innovations AB |
Bidrag från Vinnova | 50 000 kronor |
Projektets löptid | december 2013 - februari 2014 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Syfte och mål med förberedelsesprojektet var att ta fram ett koncept och en innovationsprocess för att främja innovation bland småproducenter av livsmedel. Projektet har lyckats ta fram, testa och anpassa en process, samt identifiera en tydlig målgrupp med behov av innovation.
Långsiktiga effekter som förväntas
Resultat och förväntade effekter av mötesprojektet kommer först att bli infriade som del av genomförande. Dermot bedömer vi potentialen till stor, givet mycket positiva diskussioner med entreprenörer och behovsidentifierare. Projektet har lyckats ta fram säljmaterial och projektkontrakt.
Upplägg och genomförande
Förberedelsesprojektet har blivit genomförd under december och januari i samarbete med relevante entreprenörer och behovsidentifierare. Parterna har itererat genom olika variationer på konceptet, och bidragit till ett värdefull erbjudande. Säljmaterial och projektkontrakt har blivit framtaget, och testad på 10 entreprenörer. Processen bedöms att vara lyckad, då den tidligt identifierade problem med originaltesen, och hann inkorporera feedback från aktörer för att erbjuda ett optimalt koncept.