Spontano - en ny innovativ tjänst för sista-minutenköp av evenemangsbiljetter
Diarienummer | |
Koordinator | Spontano AB |
Bidrag från Vinnova | 300 000 kronor |
Projektets löptid | juli 2014 - december 2014 |
Status | Avslutat |
Syfte och mål
Projektet har syftat till att utveckla Spontano inom marknadsföring, försäljning och produktutveckling. Målet har varit att göra företaget redo för större marknadsetablering i Stockholm och öka förutsättningarna för extern finansiering för vidare expansion.
Resultat och förväntade effekter
Vi har genom projektet lyckats binda viktiga distributionspartners till tjänsten för ökad räckvidd, slutfört utvecklingen och lanserat vår mobilapplikation för iOS och samtidigt säkrat en hög kvalitet av innehåll i tjänsten genom att inleda samarbeten med branschledande arrangörer. Vi har dessutom fått viktiga insikter i nödvändiga tillbyggnader i produkten för att göra tjänsten än mer attraktiv för våra användare.
Upplägg och genomförande
Vi har inlett med hypotesdrivna förstudier med fokusgrupper, intervjuer och kontinuerlig feedback från användare och experter inom branschen varefter vi har tagit fram en plan och jobbat iterativt för att hitta en optimal lösning.