Framtagande av hållbar affärsmodell för Detectify AB
Diarienummer | |
Koordinator | Detectify AB |
Bidrag från Vinnova | 378 221 kronor |
Projektets löptid | september 2013 - februari 2014 |
Status | Avslutat |
Syfte och mål
Projektets har haft tre olika fokusområden 1) öka mängden användare och scans för att säkerställa data för analys 2) Analyser som leder fram till definition av målgruppskandidater 3) Framtagande av hållbara affärsmodeller och produktanpassningar för målgruppskandidaterna. Alla tre områden har förbättrat den framtida förmågan för Detectify
Resultat och förväntade effekter
Antalet genomförda scans har ökat kraftigt under projektets löptid, lärdomarna kommer att vara viktiga under vårt fortsatta arbete med att justera vår digitala marknadsföring. Förståelsen för olika målgruppers behov och preferenser av differentierade prismodeller har gjort att vi kommer att justera vårt erbjudande successivt framåt.
Upplägg och genomförande
Fördelningen mellan internt arbete och användning av externa experter inom webbdesign och digital marknadsföring av väldigt viktigt. De externa tjänsterna har förstärkt teamet på de områden där vi inte besitter intern kunskap. Viss sekvensering av aktiviteter kunde att planerats bättre för att få full effekt men det var oförutsedda externa faktorer som krävde viss omplanering inom projektet.