DESIGN FÖR INNOVATIV AFFÄRSUTVECKLING
Diarienummer | |
Koordinator | Göteborgs-Postens Nya Aktiebolag - Göteborgs-Posten |
Bidrag från Vinnova | 219 950 kronor |
Projektets löptid | juli 2012 - september 2012 |
Status | Avslutat |
Syfte och mål
Idéerna som genererats har givits följande namn: GP GODMORGON GP GRANNSKAP GP KOCK BAROMETERN THE BATTLE OF THE GLENNS
Resultat och förväntade effekter
Utfallet av projektet, d v s de fem idéerna presenterades för Göteborgs-Postens ledningsgrupp. Under tre timmar diskuterades underlaget och resultatet övergripande och i detalj för att senare arbetas vidare med inom organisationen
Upplägg och genomförande
Projektet har genomförts i ett konstruktivt upplägg och manér. De kreativa processerna genererade som utgångspunkt ett stort antal idéer som senare i processen trattades ner till ett mer kärnfullt urval.