Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

BranschUtveckling hos banker och Försäkringsbolag genom Flexibelt Livslångt lärande (BUFFL)

Diarienummer
Koordinator Mittuniversitetet - Avdelningen för utbildningsvetenskap
Bidrag från Vinnova 5 740 838 kronor
Projektets löptid november 2018 - juni 2021
Status Avslutat

Syfte och mål

Syftet är att skapa en digital pedagogisk modell för livslångt lärande där teori, praktik och organisatorisk problemlösning står i fokus. Modellen har utvecklats och testats på ett stort antal kurser i samverkan mellan tre lärosäten med delvis överlappande kompetens inom forskning och utbildning. Detta har medfört att det även varit möjligt att bemanna kurser med relativt smal inriktning. Det är tydligt att deltagarna är nöjda, eller till och med mycket nöjda, med undervisningen.

Resultat och förväntade effekter

Samtliga kurser har utvecklats inom ramen för de områden där BÄ upplevde organisatoriska utmaningar. Förväntningarna var därför stora på en betydande efterfrågan på samtliga kursmoduler. Så blev också fallet gällande kurser som baseras på mer generella områden men inte gällande kurser inom smala områden. Den pedagogisk modell som utvecklats har skapat en god insikt i hur kursmoduler kan utformas för att attrahera och aktivera kursdeltagare.

Upplägg och genomförande

I början av projektet träffades alla BÄ för att identifiera organisatoriska utmaningar och matcha dessa mot relevanta utbildningsområden. Resultatet blev 14 kursmoduler inom fem områden. Efterfrågan på generella kurser (t.ex. verksamhetsutveckling) var stor medan intresset för smalare kurser (t.ex. företagsvärdering) var begränsat. Den pedagogiska modellen har utvecklats och testats via olika kursupplägg, innehåll, läraktiviteter, examinationsformer, deltagarantal och studietakt. Projektet har haft en stark supportfunktion avseende pedagogik och teknik.

Externa länkar

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 31 augusti 2021

Diarienummer 2018-03824

Statistik för sidan