TuneRights ´first customers´

Diarienummer 2010-01943
Koordinator TuneRights Sweden AB
Bidrag från Vinnova 300 000 kronor
Projektets löptid december 2010 - oktober 2011
Status Avslutat

Syfte och mål

Vi har nått våra mål med en tekniskt plattform som våra första utvalda användare testar. Inom kommande kvartal kommer vi fortsätta rekrytera artister med målsättning att hitta succéhistorier, det kan vara artister som redan har fans. Eller någon helt okänd artist som gör sin debut via TuneRights.

Resultat och förväntade effekter

Resultatet vi förväntar oss är att TuneRights blir kända som företaget som hjälper musikindustrin att skapa mervärden. TuneRights ska bli tjänsten där artister verkligen samverkar med sina fans. Vi tror vi kan nå flera tusen återkommande användare tills januari 2012.

Upplägg och genomförande

Distributionstjänster är vår huvudsakliga källa av artister/musik. Det är där artister och skivbolag hanterar sina ´digitala affärer´ idag. I utbyte mot artister/musik bjuder vi distributionsnätverken fler användare och i vissa möjliga fall en del av kommissionen från investeringar genererade av musiken de tillhandahåller.

Externa länkar

TuneRights Beta platform

Texten på denna sida har projektgruppen själv formulerat och innehållet är ej granskat av våra redaktörer.