Marknadsföring TSS 2011
Diarienummer | |
Koordinator | LINDHOLMEN SCIENCE PARK AKTIEBOLAG - Test Site Sweden |
Bidrag från Vinnova | 100 000 kronor |
Projektets löptid | januari 2011 - januari 2012 |
Status | Avslutat |
Syfte och mål
Som en del i uppdraget TSS skall varumärket TSS Test Site Sweden etableras såväl nationellt som internationellt. Projektaktiviteter: Utforma och publicera annonser Tryckmaterial (tex informationsblad) Mediabevakning Press-releaser Deltaga på mässor och andra ´events´ Skyltar, rolls-ups och vepor Utveckla www.testsitesweden.com
Resultat och förväntade effekter
- Lindholmen Science Park har under perioden avsatt en informatör som har arbetat 10% av sin tid med Test Site Sweden. - En permanent utställning ´TSS rundeln´ har tagits fram (se bilaga) -WEB platsen www.testsitesweden.com har uppdaterats och underhållits (bilaga 2) - En mobil TSS vägg har tagits fram (bilaga 3) -Kinesiska OH bilder (bilaga 4) - Open Days i Bryssel (bilaga 5) - Flertal presentationer vid olika seminarier och mässor (tex Energiutblick, säsongsavslutning i Arjeplog, arbetsmarknaddagar i Thn, workshopserie för fosiloberoende fordonsflotta)
Upplägg och genomförande
Anita Bengtsson projektledare och upphandlad tjänst