Management i en snabbföränderlig värld
Diarienummer | |
Koordinator | IFL vid Handelshögskolan i Stockholm AB |
Bidrag från Vinnova | 60 000 kronor |
Projektets löptid | oktober 2013 - oktober 2013 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Konferensen tar upp hur företag som Google, Hearst Company, Ericsson och SVT förändrar sitt sätt att leda och organisera i syfte att skapa kontinuerlig innovation och därmed en långsiktig konkurrenskraft i en snabbföränderlig värld. Då förändringstakten ökar i de flesta industrier idag blir företagens förmåga att kontinuerligt innovera en affärskritisk kompetens. Konferensens syfte är att sprida praktiska exempel på hur man kan påbörja resan mot en kontinuerlig innovationskraft. Spridningen lyckades, eftersom vi hade närmare 200 deltagare.
Långsiktiga effekter som förväntas
199 deltagare, VA skrev en lång artikel om innovation på Google
Upplägg och genomförande
Se ovan