Kommunikationsplattform och policydialog för spridning av lärdomar från innovationsforskning 2013-2014
Diarienummer | |
Koordinator | STIFTELSEN ESBRI - Institutet för entreprenörskaps- och småföretagsforskning |
Bidrag från Vinnova | 6 550 000 kronor |
Projektets löptid | januari 2013 - december 2014 |
Status | Avslutat |
Syfte och mål
Målet var att på olika sätt sprida forskningsbaserad kunskap om innovation och entreprenörskap samt att vara en länk mellan akademi, policy aktörer, företag/are och entreprenörer.
Resultat och förväntade effekter
Projektet har inneburit att vi vidareutvecklat samtliga aktiviteter såsom t ex Entré, e-Entré, Estrad etc med fler prenumeranter och fler deltagare än tidigare år. De undersökningar som gjorts bland deltagare och prenumeranter visar att de anser sig ha nytta av våra publikationer och andra aktiviteter. Tidningen Entré har en upplaga på 18 000 exemplar och nyhetsbrevet e-Entré drygt 12 000 prenumeranter. öppna föreläsningsserien satte deltagarrekord såväl 2013 som 2014. 2014 var det i genomsnitt 142 deltagare på Estradföreläsningarna.
Upplägg och genomförande
Projektet har inneburit att utveckla och driva mötesplatser, informationskanaler och informationsflöden där olika frågor och perspektiv om innovations- och entreprenörskapsfrågor lyfts fram och diskuterats. Genomförandet har gått enligt planerna och de diskussioner som förts med VINNOVA har legat till grund för eventuella avvikelser.