Innovationspriset 2012

Diarienummer 2012-04282
Koordinator Bonnier Tidskrifter Aktiebolag
Bidrag från Vinnova 220 000 kronor
Projektets löptid januari 2012 - december 2012
Status Avslutat

Syfte och mål

Att lyfta fram och belöna personer samt skapa en debatt om hur Sverige kan öka det kommersiella utfallet av den uppfinningsrikedom och innovation som finns i Sverige.

Resultat och förväntade effekter

Prisutdelning till Innovationspriset genofördes i åFs lokaler. Både nominerade och pristagare har fått stor genomslagskraft i media och givit positiv PR kring innovation. Veckans Affärer har marknadsfört priset i tidning, sajt och i Temanummer.

Upplägg och genomförande

Prisutdelning till Innovationspriset genofördes i åFs lokaler. Toppen av innovationbolagen var representerade och det var 100 åhörare från en intresserad innovationsmålgrupp.

Texten på denna sida har projektgruppen själv formulerat och innehållet är ej granskat av våra redaktörer. Projektets koordinator kan ge dig mer information.