Innovation i den svenska detaljhandeln
Diarienummer | |
Koordinator | HUI RESEARCH AB - Aktiebolaget Handelns Utredningsinstitut (HUI) |
Bidrag från Vinnova | 200 000 kronor |
Projektets löptid | december 2011 - mars 2012 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Målet med studien är att lyfta fram tre konkreta och tydliga exempel på innovation inom den svenska detaljhandeln samt att analysera vilka drivkrafter, vilken kunskap och kompetens och vilka konstellationer som varit nödvändiga för deras uppkomst.
Långsiktiga effekter som förväntas
Resultatet av arbetet kommer att publiceras av HUI Research. Vi kommer även att anordna föreläsningar/seminarier om innovation i handeln och dess betydelse generellt sätt samt vart och en av de tre casen.
Upplägg och genomförande
Projektets uppläggick enligt den ursprungliga planen. Genomförandet tog dock längre tid än vad som först avsågs. Detta berodde dels på att vi fick skriva om ett av casen. Detta ledde till fördröjning av uppdragets slutförande.