3C - Call Cost Control
Diarienummer | |
Koordinator | OptiCaller Software AB |
Bidrag från Vinnova | 1 243 000 kronor |
Projektets löptid | oktober 2010 - februari 2012 |
Status | Avslutat |
Syfte och mål
Utveckla en kommersiell telefonilösning 3C - Call Cost Control baserad på mobila programvaran OptiCaller och 2N Call Cost Control Gateway som alla företag med en befintlig växel kan använda för att få: - Minskning av samtalskostnaderna - En användarvänlig mobilväxel
Resultat och förväntade effekter
Förväntade effekter och resultat: - Gemensamma kundprojekt. 2N Telecommunications har idag säljkanaler av distributörer och återförsäljare i 125 länder. - Tillväxt av båda företagen - Gemensamma marknadsföringsaktiviteter & mässor
Upplägg och genomförande
Uppläggning och genomförande: Steg 1: tekniska möten som leder fram till kravspecifikation av produkterna inom 3C projektet. Steg 2: start av utvecklingsprojekt Steg 3: Beta produkter testas med kunder som ger feedback Steg 4: Baserad på feedback utvecklas 3C till kommersiella produkter. Steg 5: Gemensam marknadsföring ger oss möjlighet att nå ut på en global marknad med 3C produkter.