Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

HarpAd - meets the global market

Diarienummer
Koordinator HarpAd AB - HarpAd
Bidrag från Vinnova 900 000 kronor
Projektets löptid april 2020 - juni 2021
Status Avslutat
Utlysning Innovativa Startups
Ansökningsomgång Innovativa Startups steg 2 våren 2020

Viktiga resultat som projektet gav

Vårt syfte och mål var att jobba med de fyra delarna som vi hade delgett i ansökan: 1: Outsourca produktionen. 2: Skydda vår IP. 3: Köra igång en Crowdfunding-kampanj. 4: Leta efter potentiella investerare. Uppfyllelse: 1: Den första delen har varit svårast i och med Covid-19 och lett till där vi är idag. 2: Skydda vår IP har vi verkligen lyckats med tack vare detta projekt! 3: Kampanjen har körts men tyvärr har vi inte lyckats enligt de mål vi satte upp. (Vilket vi tror beror på Corona) 4: Vi har haft kontakt med investerare men det häftigaste har varit att vara med i Draknästet (en SVT-produktion)

Långsiktiga effekter som förväntas

Enligt de 4 delmålen som vi satte upp har vi lycktas med några men inte med andra. Vi har kämpat och det vi är mest stolta över är att ha skyddat vår IP. Vi har även varit med i Draknästet som kommer sändas i september där vi haft kontakt med potentiella investerare. När det gäller investerare har vi även haft kontakt med privata investerare genom vårt privata nätverk, sociala medier och genom de kontaktytor som genererats i vår utveckling. Vi har letat och hittat potentiella producenter samt att vi har planerat och kört en Crowdfunding-kampanj.

Upplägg och genomförande

Planen har ändrats efter ansökan p.g.a. Corona. Det gjorde att vi behövde börja med att skydda vår IP. Det vi sedan märkte var att det var svårt att få till möten med relevanta personer. När vi väl fått kontakt fabriker i Kina var vi tvungna att verkligen sälja in oss så de kunde ge en offert. Att få en offert tog även lång tid eftersom när allt kom igång låg de redan efter i produktion o.s.v. Under tiden har vi arbetat fram material för kampanjen samt letat och haft kontakt med potentiella investerare. Vår plan var åka på mässor för att kunna sprida varumärket mouth to mouth men det kunde vi tyvärr inte.

Externa länkar

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 6 mars 2023

Diarienummer 2020-00133