Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Utforma coworking och hybridarbete för offentlig sektor

Då fortsatt arbete både hemifrån och från kontoret blir alltmer etablerat behöver den offentliga förvaltningen förbereda sig för en hybrid arbetsplats även efter corona. I den här utlysningen efterfrågas projektförslag av offentliga och privata organisationer som vill utveckla ett sammanhållet koncept och tillhandahålla utrymmen för coworking anpassat för offentlig sektor. Senast 15 mars vill vi ha skisser på projektförslag. Därefter bjuds utvalda aktörer in att lämna in en slutlig projektansökan. Erbjudandet kommer senare att kompletteras med ett erbjudande för offentlig sektor att prova på coworking och hybridarbete.

Erbjudandet i korthet

Vad kan ni söka för?

Utveckla, förverkliga och testa ett hållbart koncept för coworking i och för offentlig sektor, inklusive erbjuda lämpliga utrymmen, samt skapa lärande om hybridarbete i offentlig sektor.

Vem kan söka?

Företag, ideella organisationer och offentliga organisationer, inklusive universitet. Främst aktörer som har kompetens inom coworking samt organisationer som kan kravställa, beskriva behov och/eller skapa lärande för offentlig sektor.

Hur mycket kan ni söka?

Högst tre miljoner kronor.

Viktiga datum

  • Så här ansöker ni

    För att söka finansiering behöver ni logga in och fylla i ett ansökningsformulär i vår portal, Intressentportalen. Formuläret innehåller frågor om projektet, projektparter och budget.

    Ladda ner mallar för bilagor

    Här kan ni ladda ned mallar för de bilagor som ni behöver bifoga i ansökan, till exempel CV-mall eller projektbeskrivningsmall.

    Påbörja ansökan i god tid

    Tänk på att det tar tid att göra en ansökan. Att fylla i alla mallar kan ta flera dagar, eftersom de bygger på analyser ni ska göra. Börja därför ansökan i god tid. Ni kan börja fylla i uppgifter, spara och fortsätta vid ett senare tillfälle.

    När ansökan är färdig markerar ni den som klar. Ni kan när som helst låsa upp ansökan och göra ändringar, ända fram till sista ansökningsdag. Om ni låser upp ansökan, måste ni sedan klarmarkera den för att den ska registreras när utlysningen stänger. 

    Detta händer när utlysningen stängt

    När er ansökan registrerats mejlar vi en bekräftelse till den som står för användarkontot samt till projektledaren och firmatecknaren. Detta kan ta några timmar efter att utlysningen stängt.

    När utlysningen stängt kan ni inte ändra eller fylla i några nya uppgifter. Då kan ni bara komplettera er ansökan om vi ber om det.

    Vem kan läsa er ansökan?

    Ansökningar som lämnas in till oss blir allmänna handlingar. Men vi lämnar inte ut uppgifter om verksamheten, uppfinningar eller forskningsresultat om det kan antas att någon lider ekonomisk skada om uppgifterna visas.

    Det innebär att vi måste lämna ut handlingarna om någon efterfrågar dem. Men vi sekretessbelägger den information som vi bedömer skulle kunna innebära ekonomisk skada om den lämnas ut.

    Så hanterar vi allmänna handlingar och sekretess

    Frågor?

    Om ni har frågor är ni välkomna att kontakta någon av oss.

    Adrian Solitander

    Utlysningsansvarig

    + 46 8 473 31 42

    Thobias Öhman

    Handläggare

    + 46 8 473 32 17

    Eva Nyman

    Handläggare

    +46 8 473 32 09

    Teknisk support

    Tekniska frågor om e-tjänsterna

    Liknande erbjudanden

    I september 2021 öppnar utlysningen Bidrag till offentliga organisationer för att nyttja coworking och hybridarbete.

    Diarienummer 2021-00980

    Statistik för sidan