Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Utöka Sisterhoods B2B och B2G kunder genom en ny impact-driven marknadsstrategi för att stödja våldsutsatta kvinnor

Diarienummer
Koordinator Sisterhood App AB
Bidrag från Vinnova 300 000 kronor
Projektets löptid november 2023 - mars 2024
Status Avslutat
Utlysning Innovativa Startups
Ansökningsomgång Innovativa Impact Startups hösten 2023

Viktiga resultat som projektet gav

Syftet med projektet var att samarbeta med en PR-byrå, för att etablera en stark närvaro på marknaden och attrahera både B2B- och B2G-kunder. I och med projektet har Sisterhood identifierat en ny kund på marknaden, försäkringsbolag, som kommer att möjliggöra snabbare distribution av Sisterhoods tjänster till fler företag. Vi har även sett över den grafiska identiteten eftersom det framkom i tidiga intervjuer att Sisterhood bör vara mer inkluderande, vilket har lett till en ny, mer könsneutral, design av appen och en ny prissättning som representerar alla anställda inom företag.

Långsiktiga effekter som förväntas

Resultaten av projektet inkluderar: - Identifiering av försäkringsbolag som ett nytt marknadssegment. Vi för närvarande i aktiv diskussion med tre potentiella kunder där Sisterhoods kan integreras i deras EAP-erbjudanden och nå ut till tusentals slutanvändare. - En revidering av den grafiska identiteten för att anta en mer inkluderande approach - Etablering av nya tjänster däribland ett HR stöd - Införande av en reviderad prismodell som passar både för integration i ett EAP-erbjudande och för individuell distribution.

Upplägg och genomförande

Efter att det nya marknadssegmentet inleddes en aktiv dialog med försäkringsbolag för att verifiera behovet av Sisterhood och utforska möjligheterna för integration och prissättning. Denna fas involverade kontakt och möten med försäkringsbolag för att presentera Sisterhoods tjänster och diskutera hur vi kan integreras i deras EAP-erbjudanden. Samtidigt genomfördes en analys av befintliga produkter på marknaden som riktar sig till hälsovården. Det bedömdes att appen bör förbättras för att anta en mer inkluderande approach, vilket även verifierades av försäkringsbolag.

Externa länkar

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 19 april 2024

Diarienummer 2023-02182