Urbanéers: Next-generation digital city guide
Diarienummer | |
Koordinator | H Sustain AB |
Bidrag från Vinnova | 288 024 kronor |
Projektets löptid | april 2021 - december 2022 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Innovativa Startups |
Ansökningsomgång | Innovativa Startups steg 1 våren 2021 |
Viktiga resultat som projektet gav
Urbanéers är en nästa generations digital stadsguide som gör det möjligt för användare att utforska sin omgivning interaktivt. Vår vision är att hjälpa människor att upptäcka dolda pärlor och lokala berättelser, vilket kommer att vara värdefullt för lokalbefolkningen att utforska sitt närområde, särskilt under resebegränsningar. Målet med projektet är att förbättra beta-produkten och sikta på "proof of market".
Långsiktiga effekter som förväntas
Med den AR (augmented reality)-baserade digitala stadsguiden kommer användare att få tillgång till innehåll av hög kvalitet och dela erfarenheter och information med andra. Detta gör det möjligt för dem att upptäcka dolda pärlor och lokala berättelser på ett bekvämare sätt. Under projektet har vi förbättrat beta-produkten med förbättrad UX, bättre stabilitet och högre noggrannhet i matchningen. Feedback från pilottestare samlas in och analyseras för att hjälpa oss att ytterligare iterera de befintliga lösningarna och förtydliga marknadspositioneringen i framtiden.
Upplägg och genomförande
Projektet består av tre delar. Först utvecklade vi vidare vår beta-app med bättre stabilitet och användbarhet och lanserade den på TestFlight och Google Play Store. För det andra förbättrade vi algoritmen för en högre noggrannhet i matchningen för att hitta mer dolda pärlor baserat på personliga preferenser och närhet. Slutligen förfinade vi vår varumärkesstrategi och inledde en pilot. Feedback från testare samlas in och analyseras för att hjälpa oss att ytterligare förbättra funktionaliteten och identifiera marknadspotentialen.