Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Rehappen - Verktyg för digital Sjukfrånvaroprocess - marknads- och verktygsvalidering

Diarienummer
Koordinator Rehappen AB
Bidrag från Vinnova 900 000 kronor
Projektets löptid april 2020 - april 2022
Status Avslutat
Utlysning Innovativa Startups
Ansökningsomgång Innovativa Startups steg 2 våren 2020

Viktiga resultat som projektet gav

Rehappen fick hjälp av Vinnova i ett tidigt stadium. Under tiden har vi både produktutvecklat, produkt- och marknadsvaliderat och vunnit betalande kunder. Rehappen AB erbjuder ett intelligent GDPR-säkert HR-Health-Tech-system som hjälper att identifiera tidiga signaler på ohälsa, digitaliserar och strukturerar sjukfrånvaroarbetet från analys, dokumentation samt stöd i hållbarhetsarbete för chefer/ledning. Rehappen hjälper idag företag, ledare, HR och medarbetare att bli hållbara genom: -Rehappen Software SaaS-system -Konsulting -Org.Dev & HR -Utbildning - Coaching.

Långsiktiga effekter som förväntas

Vinnovaprojektet är en del av vårt företags utveckling. Vi har följt planen. Idag har vi internationella kunder och ett konsultnätverk med partners över hela Sverige och även internationellt. Vi har utvecklat SSO och BankID och automatiserade funktioner som kunder önskat i systemet. Vi har utvecklat Executive Overview i systemet och även andra funktioner ex tillsammans med kunder. I arbetet har det visat sig att HR och cheferna behöver mer kunskap och stöd i ledarskap kring sjukfrånvaro, för detta har vi paketerat tjänster till produkten Rehappen. Det är tjänster som är efterfrågade.

Upplägg och genomförande

Vi har i upplägg och genomförande använt våra egna resurser i timmar som grundare av företaget Rehappen till största del. Vi har också samarbetat med specialister som tex för penetrationstest, för utveckling av engelska kontrakt och GDPR-avtal har en extern jurist använts. När det gäller produktutveckling och systemutveckling så som programmering har det i huvudsak skett med egen kompetens och resurser. Nya funktionaliteter har utvecklats tillsammans med kunders önskemål. För paketering av tjänster har egna timmar använts av Rehappens grundare i samarbete med kunders behov.

Externa länkar

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 9 april 2022

Diarienummer 2020-00150