Nästa generations T-cells-plattform designad för autoimmuna sjukdomar
| Diarienummer | |
| Koordinator | NEOGAP Therapeutics AB |
| Bidrag från Vinnova | 200 000 kronor |
| Projektets löptid | oktober 2025 - april 2026 |
| Status | Pågående |
| Utlysning | Medtech4Health: kompetensförstärkning i småföretag |
| Ansökningsomgång | Medtech4Health: Kompetensförstärkning i småföretag 2025 |
Syfte och mål
Syfte med detta projekt är att: a) göra en marknadsundersökning b) identifiera stakeholders och möjliga samarbetspartners c) etablera produkt och marknadsföringsmaterial d) utveckla en evidence generation plan Målet är att öka vår kunskap om marknaden, målgruppen, konkurrensen och användarnas ouppfyllda behov för en framgångsrik marknadsintroduktion.
Förväntade effekter och resultat
Vi förväntar oss en tydligare och uppdaterad bild av marknaden, inklusive insikter om konkurrens, kundsegment och aktuella trender inom området samt en "evidence generation plan". Efter detta projekt planerar vi göra en extern validering i samarbete med ledande experter (key opinion leaders) för att stärka evidensen för plattformens tillförlitlighet och nytta. Detta kommer i sin tur att förbättra vår strategiska positionering och öka möjligheterna till en framgångsrik marknadsintroduktion.
Planerat upplägg och genomförande
Projektet omfattar utvecklingen av produkt- och marknadsföringsmaterial samt planeringen och genomförandet av en marknadsundersökning i syfte att säkerställa att produktens värdeerbjudande är relevant för målgruppen. Arbetet resulterar i ett presentationsmaterial (slide deck) som kan användas i dialog med marknad, investerare, partners och kunder, samt en sammanställning av metoder och resultat från den genomförda marknadsundersökningen.