Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Effektivare upphandling och försäljning med AI-rekommendationer för transparent och hållbart byggande

Diarienummer
Koordinator Handywork Nordic AB
Bidrag från Vinnova 300 000 kronor
Projektets löptid juni 2020 - november 2020
Status Avslutat
Utlysning Innovativa Startups
Ansökningsomgång Innovativa Startups steg 1 våren 2020

Viktiga resultat som projektet gav

Målsättningen med projektet har varit att utveckla en en web-baserad prototyp (Front end och backend) av en digital plattform som förenklar arbete för beställare och mindre byggföretag. Prototypen hjälper: 1) Beställare att söka, utvärdera och upphandla entreprenörer 2) Hjälper mindre byggföretag att bli mer synliga och förenklar försäljning

Långsiktiga effekter som förväntas

Projektet har resulterat en web-baserad prototyp (Front end och backend) av en digital plattform som förenklar arbete för beställare och mindre byggföretag. Förväntad effekt av den digitala lösningen efter att den färdigställts för kommersialisering och lanserats: 1) Digitalisering och automatisering av upphandlings- och säljprocess 2) Effektivare upphandlingar 3) Ökad jämlikhet och transparens. Fler företag kan konkurrera på lika villkor 4) Ökad tillväxt genom ökad försäljning för mindre byggföretag.

Upplägg och genomförande

Projektet har utförts med följande aktiviteter 1) Upprättande av UX design tillsammans med medverkande företag (behovsägare) 2) Utveckling av front end prototyp 3) Utveckling av grunderna för backend prototyp 4) Ledning och samordning. Kontinuerlig dialog med behovsägare för att utvärdera erbjudande och teknisk lösning.

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 23 januari 2021

Diarienummer 2020-01268