Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Aumla Academy - an interactive health & wellbeing platform

Diarienummer
Koordinator AUMLA AB
Bidrag från Vinnova 300 000 kronor
Projektets löptid juni 2020 - december 2020
Status Avslutat
Utlysning Innovativa Startups
Ansökningsomgång Innovativa Startups steg 1 våren 2020

Viktiga resultat som projektet gav

Projektets syfte var att utveckla Aumla’s interaktiva plattform så att företag och organisationer ska kunna erbjuda sina anställda digital träning, hälsoundersökningar och coachning vid behov. Under projektet så utvecklades följande komponenter av plattformen: 1)3 digitala program lanserades: Det optimala hemmakontoret, ett träningsprogram samt ett kostprogram. 2)Samarbete och avtal på plats med Linkura (övergripande hälsocoachning) samt Belly Balance (dietister med expertkompetens inom IBS) för att kunna erbjuda hälsoundersökningar och coachning

Långsiktiga effekter som förväntas

Programmet det Optimala hemmakontoret såldes under projektperioden till sju nya kunder. Total fick 685 medarbetare tillgång till det. Programmet har fått positiva recensioner från de första användarna (25 st): 100% skulle rekommendera programmet till en kollega 92% sa att programmet hade bidragit till deras personliga produktivitet 85% sa att programmet bidrog till deras arbetsglädje Träningsprogrammet har köpts av 340 medarbetare med sitt friskvårdsbidrag. Kostprogrammet har köpts av 21 medarbetare med sitt friskvårdsbidrag.

Upplägg och genomförande

Projektet omfattade 3 olika faser: behovsanalys, produktion av digitala program samt pilot & lansering. Under behovsanalysen identifierades behov av att kunna erbjuda digitala program och föreläsningar, vilket stärkte den befintliga affärsmodellen. Försäljningen till sju nya företag bevisade erbjudandets relevans. Med en tydlig partner-modell som etablerats inom ramen för projektet kan Aumla även utveckla plattformen att också inkludera coachning Initial analys and kundnöjdhet har visat på nyttan av Aumlas erbjudande och marknadsrelevans.

Externa länkar

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 29 januari 2021

Diarienummer 2020-01289