Wasder Matchmaking - ett inkluderande verktyg för att hitta sociala gamers
Diarienummer | |
Koordinator | Wasder AB |
Bidrag från Vinnova | 300 000 kronor |
Projektets löptid | april 2021 - oktober 2021 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Innovativa Startups |
Ansökningsomgång | Innovativa Startups steg 1 våren 2021 |
Viktiga resultat som projektet gav
Vi har uppfyllt vårt syfte med projektet och lyckats presentera en första version av vår Matchmaking tjänst där gamers givits en möjlighet att kommunicera, matchas och spela ihop. Det som hela tiden varit viktigt för oss är att verktyget går att applicera på alla tänkbara spel eftersom det är viktigt att nå ut till en bredare gaming community.
Långsiktiga effekter som förväntas
Resultatet vi har uppnått är över vår egen förväntan då vi redan hunnit testa, verifiera och vidareutveckla vårt system under projektets gång. Effekterna av detta har blivit att vi är mer medvetna om de behov och önskemål som finns hos användarna för att utveckla tjänsten vidare. Vi är i ett bra läge för att kunna gå in i nästa iteration av verktyget.
Upplägg och genomförande
Projektarbetet var uppdelat i tre enskilda arbetspaket (AP). I AP1 definierade vi en projektplan och verktygets features. I AP2 fastställde vi verktygets struktur och design. I AP3 byggdes första versionen av Matchmaking. Vi identifierade tidigt projektgenomförande och verktygets features (AP1) vilket resulterade i att vi kunde fokusera på de resterande delarna. Verktygets struktur och design (AP2) har vi lagt mycket arbete på eftersom vi velat hitta den bästa funktionaliteten för Matchmaking mot våra mål. Detta resulterade i en effektiv utveckling och lanseringen (AP3).