Swedish Frames StoryTrade Automation
Diarienummer | |
Koordinator | Swedish Frames AB |
Bidrag från Vinnova | 1 535 000 kronor |
Projektets löptid | april 2021 - september 2021 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Innovationsprojekt i företag |
Ansökningsomgång | Innovationsprojekt i små och medelstora företag 2020 |
Viktiga resultat som projektet gav
Med StoryTrade® vill vi skapa webbens första automatiska plattform för mässor! En digital mötesplats med alla mässans funktioner åtkomliga från ett gränssnitt i realtids-3D. Med StoryTrade vill vi vidga mässkonceptet och dess beståndsdelar till en bredare målgrupp. Mässans affärs- och utvecklingsdrivande komponenter som exponering av varor, tjänster och processer, relevanta möten, seminarier, konferenser osv är effektiva men dyra. Med vår digitala mässa kan intressegrupper, nischer, kulturliv och till och med privatpersoner dra nytta av mässans alla fördelar!
Långsiktiga effekter som förväntas
StoryTrade® lanseras som en självständig, vinstdrivande produkt. Som mässarrangör sätter du själv pris på dina montrar, och väljer om du fyller dem med content själv eller distribuerar jobbet till utställaren. Vi förväntar oss att mässan används som digitalt komplement till analoga mässor men också till helt självständiga event. Mässans dynamiska prissättning gör att den lämpar dig inte bara för professionella arrangörer, utan även till mindre organisationer och kulturliv. Vi förväntar ett genombrott för vår produkt först på den svenska marknaden, med omedelbar expansion utåt.
Upplägg och genomförande
Två projektgrupper har skapat StoryTrade. Den ena med fokus på visualitet och användarupplevelse, men erfarenhet från filmbranschen. Den andra med fokus på mjukvaruutveckling och systemlösning, med utbildning från KTH. Innovation och konceptutveckling har skett sömlöst mellan grupperna, vilket skapat ett väldigt kreativt arbetsklimat.