Roligt lärande i en språk-flexibel spelvärld
Diarienummer | |
Koordinator | IUS INNOVATION AB - IUS innovation |
Bidrag från Vinnova | 300 000 kronor |
Projektets löptid | december 2015 - maj 2017 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
övergripande syfte och mål: Syfte: Lyfta barns förståelse för matematik kombinerat med att skapa bättre förutsättningarna för barn att bli förstådda vid integrering i ett nytt samhälle. Detta genom att skapa en virtuell 3D-spelvärld där barn, pedagoger och föräldrar kan interagera i en språk-flexibel miljö. Syfte förstudie: Analysera och att på bästa sätt tillgängliggöra den forskning som ligger till grund för projektet.
Långsiktiga effekter som förväntas
Resultat efter genomförd förstudie: Utifrån analysera av målgruppen och marknaderna har vi bearbetat och utformat ett high koncept. Utifrån det framtagna high konceptet och konceptskisser så har en kravspecifikation för spelet utformas.
Upplägg och genomförande
Aktiviteter - Definiera omfattning - Spelkoncept (workshop) - Utredning av andraspråk kombinerat med spelmekanismer (workshop) - High concept (workshop) - Kravspecifikation - Analysarbete - Risker & Intressentanalys