Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Resebidrag 2022 MIRAI 14-18 november

Diarienummer
Koordinator Örebro universitet
Bidrag från Vinnova 25 000 kronor
Projektets löptid november 2022 - november 2022
Status Avslutat

Viktiga resultat som projektet gav

The aim of the paper was to examine how cosmetic apps construct ideas of successful ageing to mobilize fear and anxiety about ageing that corresponds with the denigration of ageing. Based on the preliminary results, we argue that the apps provide individually tailored advice that heightens women’s self-awareness and requires them to reflect on how well (or badly) they manage their ageing skin, used to categorise women as "bad" or "good."

Långsiktiga effekter som förväntas

By highlighting how these apps tie women to patriarchal standards of beauty, I am able to show how and why this is problematic for ageing women and how it continues to marginalise their power and status in society.

Upplägg och genomförande

1.Data collection and analysis 2. Presentation of data 3. Publication of results

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 2 december 2022

Diarienummer 2022-02769