Marknadsverifiering Kallaid, Innovativ förvaring
Diarienummer | |
Koordinator | MILTECH AB |
Bidrag från Vinnova | 248 553 kronor |
Projektets löptid | april 2019 - november 2019 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Innovativa Startups |
Ansökningsomgång | Innovativa Startups steg 1 våren 2019 |
Viktiga resultat som projektet gav
Kallaid vill lösa nuvarande utmaningar vid hanteringen av flytande biopsier för och i biobanker. Projektets mål har varit att definiera ett produkterbjudande utifrån det reella kundbehovet och verifiera marknadsbehovet för erbjudandet mot möjliga framtida kunder, samt öka mognadsnivån på projektet för att möjliggöra ytterligare finansiering.
Långsiktiga effekter som förväntas
Inom projektet har Kallaid definierat ett produkterbjudade och kunnat verifiera detta behovet mot möjliga framtida kunder. Kallaid har också utfört en marknadsanalys och förtydligat affärsmodellen för att ta projektet närmare att möjliggöra extern finansiering.
Upplägg och genomförande
Genomförandet har skett med eget arbete, men också med hjälp av studenter, med hjälp av extern expertis, och projektet har varit uppdelat på en behovsanalys med efterföljande konceptframtagande, för att sedan verifiera detta koncept. Parallellt har affärsmodellen och marknaden undersökts.