Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Kommersialiseringsstrategi Tyskland

Diarienummer
Koordinator TEN MEDICAL DESIGN AB
Bidrag från Vinnova 200 000 kronor
Projektets löptid januari 2020 - juni 2020
Status Avslutat
Utlysning Medtech4Health: kompetensförstärkning i småföretag

Syfte och mål

Trots att världen drabbades av Covid19, så har vi uppnått det resultat vi ämnade med projektet - att skapa en kommersialiseringsstrategi för Tyskland. Vi har fått en ökad kunskap och bättre förståelse för marknadens drivkrafter och det tyska sjukvårdssystemet och vet nu vad som krävs för att lyckas.

Resultat och förväntade effekter

Vi har nu ökad kunskap kring slutanvändarnas inställning och rekommendationer av strålskyddskläder i Tyskland, vilket varit grunden i den kommersialiseringsstrategi som vi utvecklat baserat på projektresultatet. En positiv bi-effekt med Covid19 har varit att det nu är mer fokus i samhället på PPE (Personal Protection Equipment), vilket redan har lett till att vår PPE produktportfölj lyfts upp och uppmärksammas på ett annat sätt än tidigare.

Upplägg och genomförande

Innan Covid19 bröt ut fick vi en möjlighet att presentera och diskutera tidigare framtagen vetenskaplig data på en medicinsk kongress, vilket gav oss en bra start för dialog med nyckelspelare. Vi fick sedan göra en del justeringar i projektplanen där bl.a fysiska möten ersattes av digitala möten.

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 2 oktober 2020

Diarienummer 2019-05541

Statistik för sidan