Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Förstärkning inom marknadsföring och försäljning Opatus

Diarienummer
Koordinator Opatus AB
Bidrag från Vinnova 191 543 kronor
Projektets löptid oktober 2019 - oktober 2020
Status Avslutat
Utlysning Medtech4Health: kompetensförstärkning i småföretag

Syfte och mål

Syftet har varit att öka företagets egen kompetens inom marknadsföring och försäljning för att effektivt kunna fortsätta kommersialiseringsfasen och expansion. Målet var att utarbeta en kommunikationsplan och marknadsplan för att underlätta försäljning, men även tydliggöra företagets strategimål för investerare och framtida partners. Opatus är ett litet bolag och det har varit viktigt att identifiera kundgrupp och marknad för att bibehålla fokus.

Resultat och förväntade effekter

Projektet har medfört en ny strategi/kommunikationsplan där vi fokuserat på tre marknader för en specifik kundgrupp med segmentering och targeting. De förväntade effekterna är att vi får en intern tydlighet som hjälper oss att fokusera. Tydligt kunderbjudande kommer att ge nya kunder/partners och ökad försäljning. Ett partnersamarbete ger oss möjlighet att nå den amerikanske marknaden betydligt tidigare än förväntat.

Upplägg och genomförande

Opatus har tagit fram affärs och marknadsplan, kommunikationsplan, försäljningsstrategi/plan och genomfört en marknadsbearbetning tillsammans med Per Setterberg, Perceptive Consulting som coach och aktiv medarbetare. Vi har genomfört en utvärdering och kommit till konsensus vid varje projektdel.

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 11 december 2020

Diarienummer 2019-04412

Statistik för sidan