Careerdate - det nya sättet att rekrytera talanger på
Diarienummer | |
Koordinator | BEYOND HR AB |
Bidrag från Vinnova | 300 000 kronor |
Projektets löptid | juli 2014 - december 2014 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Målet var att öka framtida kunders och investorers intresse för Careerdate genom att pröva konceptet under verkliga marknadsförhållanden. Ett mål som till största delen uppnåddes.
Långsiktiga effekter som förväntas
Plattformen emottogs positivt av både företag och arbetssökande. Användbarhetstesten som utfördes i samarbete med Fresenius University gav värdefull insikt i hur användare interagerade på plattformen och synliggjorde därmed förbättringsområden. Frågeformulär och feedbackrundor med kunder användes för att förbättra användarvänligheten och för att skapa nya funktioner. Diskussioner med potentiella investorer har initierats och läget ser positivt ut.
Upplägg och genomförande
Projektet bestod av följande fyra huvuddelar: 1. Verifiera att plattformen, och konceptet bakom, fungerar 2. Etablera nya kundkontakter och skapa en säljorganisation 3. Generera användare 4. Söka efter potentiella investorer/partners och förbereda för diskussioner med dessa