Application of interactive displays within blended learning concepts
Diarienummer | |
Koordinator | Luleå tekniska universitet - Avdelningen för Mineralteknik och Metallurgi |
Bidrag från Vinnova | 39 000 kronor |
Projektets löptid | juni 2020 - december 2020 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Målet var att integrera en interaktiv skärm i den befintliga kursen M7001K (Simulering av mineraltekniska processer) inom konceptet blandat lärande i syftet ökad interaktion och samarbete mellan lärare och studenter.
Långsiktiga effekter som förväntas
Man förväntade sig att studenter som deltog i föreläsningen fysiskt och de på distans skulle uppleva en lika interaktiv miljö i jämförelse med traditionella föreläsningar. Till viss del uppnåddes detta.
Upplägg och genomförande
Idéen var att integrera en interaktiv skärm i den befintliga kursen M7001K (Simulering av mineraltekniska processer). Kursen omfattar föreläsningar, projektarbeten och hemuppgifter. I några av föreläsningarna och uppgifterna testades den blandade inlärningsmiljön och återkoppling från studenter samlades in med deras erfarenheter.