Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Application of interactive displays within blended learning concepts

Diarienummer
Koordinator Luleå tekniska universitet - Avdelningen för Mineralteknik och Metallurgi
Bidrag från Vinnova 39 000 kronor
Projektets löptid juni 2020 - december 2020
Status Avslutat

Viktiga resultat som projektet gav

Målet var att integrera en interaktiv skärm i den befintliga kursen M7001K (Simulering av mineraltekniska processer) inom konceptet blandat lärande i syftet ökad interaktion och samarbete mellan lärare och studenter.

Långsiktiga effekter som förväntas

Man förväntade sig att studenter som deltog i föreläsningen fysiskt och de på distans skulle uppleva en lika interaktiv miljö i jämförelse med traditionella föreläsningar. Till viss del uppnåddes detta.

Upplägg och genomförande

Idéen var att integrera en interaktiv skärm i den befintliga kursen M7001K (Simulering av mineraltekniska processer). Kursen omfattar föreläsningar, projektarbeten och hemuppgifter. I några av föreläsningarna och uppgifterna testades den blandade inlärningsmiljön och återkoppling från studenter samlades in med deras erfarenheter.

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 29 januari 2021

Diarienummer 2020-02515