Strategiska innovationsprogrammet InfraSweden2030:

Lösningar för snabbare utveckling av transportinfrastrukturen

Stänger om 9 veckor

Vi finansierar innovationsprojekt med skalbara, snabbimplementerade och resurseffektiva lösningar som kan bidra till hållbar utveckling av transportinfrastrukturen. Syftet är att möta utmaningar och möjligheter i spåren av coronapandemin. Transportinfrastrukturen ställs inför nya behov och får samtidigt knappare resurser. I erbjudandet vill vi lyfta fram insikten om att en snabbare omställning mot hållbarhet är möjlig.

Erbjudandet i korthet

Vad kan ni söka för?

Större eller mindre innovationsprojekt med maximal projekttid på 12 respektive 36 månader. Projekten ska vara skalbara och resurseffektiva och möta utmaningar och möjligheter som uppstått i spåren av coronapandemin.

Vem kan söka?

Organisationer som i det sökta projektet engagerar behovsägare i utvecklingsarbetet och har möjlighet att tillsammans med behovsägaren testa sin lösning inom ramen för projektet.

Hur mycket kan ni söka?

Utlysningens totala budget är 10 miljoner kronor för perioden 2021-2024. För små innovationsprojekt beviljas bidrag med max 1 miljon kronor medan för stora innovationsprojekt inte finns någon övre gräns. Bidraget kan utgöra högst 50 procent av projektets stödberättigande kostnader.

Viktiga datum

  • Så här ansöker ni

    För att söka finansiering behöver ni logga in och fylla i ett ansökningsformulär i vår portal, Intressentportalen. Formuläret innehåller frågor om projektet, projektparter och budget.

    Ladda ner mallar för bilagor

    Här kan ni ladda ned mallar för de bilagor som ni behöver bifoga i ansökan, till exempel CV-mall eller projektbeskrivningsmall.

    Påbörja ansökan i god tid

    Tänk på att det tar tid att göra en ansökan. Att fylla i alla mallar kan ta flera dagar, eftersom de bygger på analyser ni ska göra. Börja därför ansökan i god tid. Ni kan börja fylla i uppgifter, spara och fortsätta vid ett senare tillfälle.

    När ansökan är färdig markerar ni den som klar. Ni kan när som helst låsa upp ansökan och göra ändringar, ända fram till sista ansökningsdag. Om ni låser upp ansökan, måste ni sedan klarmarkera den för att den ska registreras när utlysningen stänger. 

    Detta händer när utlysningen stängt

    När er ansökan registrerats mejlar vi en bekräftelse till den som står för användarkontot samt till projektledaren och firmatecknaren. Detta kan ta några timmar efter att utlysningen stängt.

    När utlysningen stängt kan ni inte ändra eller fylla i några nya uppgifter. Då kan ni bara komplettera er ansökan om vi ber om det.

    Vem kan läsa er ansökan?

    Ansökningar som lämnas in till oss blir allmänna handlingar. Men vi lämnar inte ut uppgifter om verksamheten, uppfinningar eller forskningsresultat om det kan antas att någon lider ekonomisk skada om uppgifterna visas.

    Det innebär att vi måste lämna ut handlingarna om någon efterfrågar dem. Men vi sekretessbelägger den information som vi bedömer skulle kunna innebära ekonomisk skada om den lämnas ut.

    Så hanterar vi allmänna handlingar och sekretess

    Frågor?

    Om ni har frågor är ni välkomna att kontakta någon av oss.

    Camilla Byström

    Programchef

    073-765 21 38

    Lena Dalsmyr

    Administrativa frågor

    08-473 31 61

    Lejla Cengic

    Utlysningsansvarig

    08-473 30 10

    Vinnovas IT-support

    Tekniska frågor om Intressentportalen

    +46 8 473 32 99

    Diarienummer 2020-03724

    Statistik för sidan