Utgiven
2014-mars
Serie
Vinnova Rapport VR 2014:03
ISBN
978-91-87537-12-7
ISSN
1650-3104
Språk
Svenska
Antal sidor
144
Författare
Annika Steiber
Kategori
Ledning och organisering,Forskning och utveckling i företag
Pris
195 kr
Utgivare
Vinnova och Stiftelsen IMIT
Diarienummer
2013-01180

Google anses allmänt vara ett av världens mest innovativa företag. De är inte bara kända för sina innovativa produkter utan hör dessutom till det fåtal företag som är kända för att bygga sin framgång på sina anställdas kreativitet och att bygga en företagskultur som främjar innovation och nytänkande.

Avsikten med denna bok är att ge en fördjupad förståelse för hur Google med sina många gånger oortodoxa managementprinciper har skapat en förmåga till kontinuerlig innovation. Förhoppningen är att med Google som exempel inspirera andra organisationer till förändring i innovativ riktning.

Boken baseras på en ettårig studie som har gjorts av författaren Annika Steiber på plats hos Google i Silicon Valley. Boken ger också tips på hur organisationer praktiskt kan gå till väga för att transformera sin managementmodell i syfte att öka sin förmåga till kontinuerlig innovation.

ANNIKA STEIBER är civilingenjör i industriell ekonomi och PhD specialiserad på Corporate Innovation. Boken ges ut tillsammans med Stiftelsen IMIT.