Ytterligare ersättning för deltagande i TINC 2019
Diarienummer | |
Koordinator | CECHECK AB |
Bidrag från Vinnova | 52 419 kronor |
Projektets löptid | maj 2020 - maj 2020 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Challenge our way of thinking - projektet ledde till en pivot av företagsidén Find new customer segments - Vi identifierade online retailers som ett nytt kundsegment Optimizing the business model - en ny intäktsmodell för online retailers skapades Optimize digital marketing - Vi implementerade många justeringar som optimerade vår digitala marknadsföring Go-to-market-plan US - Vi insåg att behovet av tjänsten inte var lika stor i USA som vi tidigare trott. Vägen dit är via partners Find customers &investors for Around - Vi fick mycket värdefull kunskap om hur investerare tänker
Långsiktiga effekter som förväntas
Challenge our way of thinking - projektet ledde till en pivot av företagsidén Find new customer segments - Vi identifierade online retailers som ett nytt kundsegment Optimizing the business model - en ny intäktsmodell för online retailers skapades Optimize digital marketing - Vi implementerade många justeringar som optimerade vår digitala marknadsföring Go-to-market-plan US - Vi insåg att behovet av tjänsten inte var lika stor i USA som vi tidigare trott. Vägen dit är via partners Find customers &investors for Around - Vi fick mycket värdefull kunskap om hur investerare tänker
Upplägg och genomförande
Upplägget bestod av en blandning av privata coach-möten, föreläsningar och kundmöten.