Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

VR/AR mining environment

Diarienummer
Koordinator Luleå tekniska universitet - Gruv- och berganläggningsteknik
Bidrag från Vinnova 40 000 kronor
Projektets löptid augusti 2020 - december 2020
Status Avslutat

Viktiga resultat som projektet gav

Syftet med projektet var att studenten kommer närmare miljön som de studerar. Denna målsättning har uppnåtts genom VR/AR plattform. Integrationen av systemet i föreläsningarna lyckades och alla leveranser är klara.

Långsiktiga effekter som förväntas

Den virtuella plattformen skapar ett bättre klimat och aktiverar eleverna effektivt. Ny information bidrar till effektiv undervisning som ger den alternativa inlärningstekniken och ger sensuell nedsänkning av det studerade systemet. Dessutom kan resultaten från projektet implementeras i andra kurser och användas för att förbättra VR / AR-plattformen.

Upplägg och genomförande

För att uppnå målen att engagera sig med studenter på olika nivåer eleverna utforskade den virtuella gruvan och beskrev dess befintliga aktiviteter, utrustning och infrastruktur. På detta sätt ökade det studentens engagemangsnivå, ökade graden av inlärningsrelaterade aktiviteter och det förde eleverna närmare den studerade miljön. Projektens slutsatser har presenterats i workshopen.

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 7 januari 2021

Diarienummer 2020-02517