UoI freebee - ett mobilbaserat verktyg för konsumentundersökningar av dagligvaror
Diarienummer | |
Koordinator | Appsorbance AB |
Bidrag från Vinnova | 300 000 kronor |
Projektets löptid | december 2011 - oktober 2012 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Sedan lanseringen har freebee framgångsrikt genomfört konsumentundersökningar för storakunder. Dessa undersökningar har kunderna skapat på freebee´s kundwebb, därefter har erbjudandet gått ut till rätt målgrupp som har fått testa produkten och utvärdera den i applikationen och sedan har kunden laddat ner analysen från kundwebben. På så sätt har freebee skapat ett snabbt, enkelt & kostnadseffektivt sätt för företagen att nå ut till konsumenterna med sina produkter och samtidigt få lära sig om konsumenternas beteenden, behov och preferenser.
Långsiktiga effekter som förväntas
Under projektets gång har freebee lyckats knyta till sig marknadsledande FMCG-företag som kunder och fick snabbt upp användarantalet till en kritisk massa.
Upplägg och genomförande
Genomförandet har i stort följt planen med en framgångsrik lansering av appen i april 2012 och lansering av kundwebben under sommaren.