Triggerfish 2011

Diarienummer 2011-02939
Koordinator DIGIFORT SVERIGE AB
Bidrag från Vinnova 500 000 kronor
Projektets löptid december 2011 - mars 2012
Status Avslutat

Syfte och mål

Målet är att skapa en säljbar tjänst som kommer att hjälpa företag att stoppa och hindra hackerattacker och intrångsförsök innan attackeraren lyckas komma över information eller lyckas manipulera data. Under projektet lyckades vi med detta.

Resultat och förväntade effekter

I dagens digitala värld ökar hackerattacker och dataintrång avsevärt. Vi ser alltså att kunders medvetenhet kommer att öka efter varje attack som nämns på nyheterna eller skrivs i tidningar. Kunderna kommer öka sin förståelse av vikten att ha en högre säkerhet som kan förhindra attacker och intrångsförsök. Vi anser därför att vår tjänst Triggerfish kommer att hjälpa våra kunder att bli mer medvetna om hur deras webbsajter brukas och missbrukas. Efter de första installationerna av tjänsten har vi fått en mycket bra feedback av våra kunder som är mycket nöjda med tjänsten.

Upplägg och genomförande

Projektet var redan igång innan projektstart och fanns i en färdigutvecklad beta version. Versionen var installerad hos olika kunder som test för att vi ska ha möjlighet att vidareutveckla tjänsten med verklig och realistisk data. Projektets genomförande delade in i 3 etapper: Etapp 1- Vidareutveckling av tjänsten Etapp 2- Anpassa tjänsten till andra plattformar Etapp 3- Utvärdering av tjänsten Vi har idag tjänsten fortfarande ute hos dessa test kunder samt att vi har den ute hos ett par andra kunder.

Externa länkar

www.digifort.se

Texten på denna sida har projektgruppen själv formulerat och innehållet är ej granskat av våra redaktörer.