Sopköket - optimering av koncept för skalbarhet och större social impact

Diarienummer 2018-01285
Koordinator SOPKÖKET AKTIEBOLAG
Bidrag från Vinnova 500 000 kronor
Projektets löptid maj 2018 - maj 2019
Status Pågående
Utlysning Social innovation - långsiktigt hållbara lösningar

Syfte och mål

Målet med projektet är att skapa en modell för att enkelt kunna sprida Sopköket som koncept på nationell nivå. Sedan projektet startade för ett år sedan så har vi drivit restaurang, samt serverat catering och skolmat på räddade råvaror. Vi vill nu sprida detta koncept nationellt i form av franchise, för att på så sätt öka samhällsnyttan och sprida kunskapen om minskat resursslöseri.

Förväntade effekter och resultat

Etablerad kontakt med 3 potentiella franchisetagare. Ha en tydlig modell för franchisetagaren.

Planerat upplägg och genomförande

Dokumentera och systematisera arbetsprocesser. Skapa receptbank. Skapa en varumärkesprofil i tryck, sociala medier och hemsida. Avtalsmallar för samarbetspartners, samt franchiseavtal.

Externa länkar

The facebook page of the project The website of the project

Texten på denna sida har projektgruppen själv formulerat och innehållet är ej granskat av våra redaktörer. Projektets koordinator kan ge dig mer information.