Prenumerationstjänster, en ny Charity Storm-produkt
Diarienummer | |
Koordinator | CHARITY STORM AB |
Bidrag från Vinnova | 500 000 kronor |
Projektets löptid | juli 2015 - juli 2016 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Projektets syfte var att ta fram och lansera en lättanvänd och effektiv produkt för prenumerationsbetalningar på nätet för organisationer.
Långsiktiga effekter som förväntas
Vi lanserade en första betaversion av produkten i december månad för ett begränsat antal kunder och har sedan utvecklat tjänsten i steg tack vare en nära och givande relation med vår kunder. Vi har idag 30 st kunder som använder tjänsten och våra intäkter ökar var månad.
Upplägg och genomförande
Att ta fram tjänsten tillsammans med några få kunder var lärorikt och bidrog till en bättre slutprodukt. Arbetsprocessen har varit iterativ med workshops tillsammans med kund för att sedan jobba internt inom teamet för att sedan bekräfta vårt arbete med kunden.