Pilotprojekt Livsrum Avskildhet i närhet
Diarienummer | |
Koordinator | STEBRO PLAST AB |
Bidrag från Vinnova | 150 000 kronor |
Projektets löptid | december 2014 - maj 2015 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Målet är att stärka företaget (som är underleverantör idag) och företagets position på den svenska marknaden genom att utvärdera möjligheten att tillverka och sälja egna produkter. Projektet skall säkerställa bolagets långsiktiga lönsamhet och överlevnad. Det kortsiktiga målet är att inom ett år ha utvärderat möjligheten att lansera produkten.
Långsiktiga effekter som förväntas
Vi har konstaterat att 1: Behovet finns 2: Produkten har en attraktiv och unik design 3: Produkten är enkel och flexibel 4: Produkten är återanvändbar 5: Första kundbas är landskapsarkitekter och arkitekter som kan och vill föreskriva produkten. 5: Produkten är konkurrenskraftig på marknaden 6: Köpintresse finns hos definierad målgrupp
Upplägg och genomförande
1: Industridesigner har involverats för att ta fram en slutlig design 2: Dialog med partners kring inköp, tillverkning, ytbehandling m.m. 3: Marknadsmaterial som ett första presentationsunderlag har framtagits av konsult 4: Provverktyg har producerats 5: Fullskalig modell av produkten 6: Konsult har genomfört marknadstest av produkt samt marknadsundersökning. 7: Kunder har besökts som också bekräftat intresse. 8: Produkten har visats på regional mässa i samband med Affärsracet www.affarsracet.se