Motion Display Scandinavia AB - GAP 2016
Diarienummer | |
Koordinator | MOTION DISPLAY SCANDINAVIA AB |
Bidrag från Vinnova | 120 000 kronor |
Projektets löptid | maj 2016 - december 2016 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Rekommendationer och slutsatser stärker ytterligare den satsning som bolaget gör på den amerikanska marknaden.
Långsiktiga effekter som förväntas
I korthet säger studien att våra produkter svarar mot ett stort behov och man rekommenderar starkt en större satsning på den amerikanska marknaden. Vi rekommenderas att fortsätta försäljningsarbetet mot leverantörer för marknadsföring i Walmartbutiker men inte minst att i nästa steg sikta mot leverantörer för marknadsföring bl.a. i närbutiker, s.k. "convenience stores". Enbart i USA finns det 154 000 sådana butiker. Ett annat område som lyfts fram är nyhetslanseringar. Per produkt räknat är det här som den större delen av marknadsföringsbudgeten läggs.
Upplägg och genomförande
Mer än 2 000 timmar har lagts ner och över 150 personer i ledande befattningar inom relevanta områden har intervjuats.