Mätning av kreativitet i team
Diarienummer | |
Koordinator | SUPERL AB |
Bidrag från Vinnova | 400 000 kronor |
Projektets löptid | juni 2015 - mars 2016 |
Status | Avslutat |
Syfte och mål
Projektets har uppfyllt projektets syfte och mål att kartlagt marknadens intresse och behov samt utvecklat en kommersiell webb-baserad version av kreativitetstestet. En enklare gratisversion av testet finns på www.creativity-index.com
Resultat och förväntade effekter
Projektets kartläggning av marknadens behov och önskemål har skapat goda förutsättningar för fortsätt arbetet med vidare kommersialisering av Enterprise-versionen av instrumentet.
Upplägg och genomförande
Utifrån projektets resultat reviderades våra initiala antaganden om kommersialiseringen. Kartläggningen av marknadens behöv och intresse samt dialogen med internationella aktörer visade att den kommersiella potentialen var större för instrumentet om det mäter både individuell kreativitet och gruppkreativitet. Prototypen fokuserade därför på en lättadministrerad tillförlitlig assessment. Kundintresset är stort och de initiala kundtesterna är mycket lovande.