Lansering och marknadstrategi av GMP laminin på amerikansk marknad
Diarienummer | |
Koordinator | BioLamina AB |
Bidrag från Vinnova | 120 612 kronor |
Projektets löptid | juni 2016 - december 2016 |
Status | Avslutat |
Syfte och mål
1) förstå marknaden för kliniska produkter bättre 2) identifiera kunder och deras behov bättre 3) sätta rätt pris, kunderbjudande och försäljningsargument Analys, information och rekommendationer till det ovan finns i den detaljerade affärsplanen.
Resultat och förväntade effekter
BioLamina ämnar att gå från reagens-marknad till den mer potenta kliniska marknaden. Med hjälp av detta projekt har BioLamina kunnat sammanställa en mycket omfattande och djup marknadsanalys samt affärsplan inför lansering av GMP laminin.
Upplägg och genomförande
För att utvärdera den kliniska marknaden i USA har 155 intervjuer gjorts med nuvarande och potentiella kunder, experter från industrin och BioLaminas anställda. Dessutom har sekundär forskning gjorts där olika hemsidor och information från internet har sammanställts. Det har kompletterats med ytterligare intervjuer av framförallt regulatoriska experter.